Mobiltest!

I kväll tog batteriet till D70’n slut och då går det inte att fotografera, uppenbarligen. Dock kom jag på, att jag faktiskt har två ”kameramobiler” som går alldeles utmärkt att fota med.

Utan några som helst vetenskapliga grunder och ”opartiskhet” och annat tjafs, har jag låtit ställa dem mot varandra.

Mobilerna är en Sony Ericsson K750i Vs Nokia5800 express music. Ni ser på varje bild vilken telefon som använts.

Här tycker jag denna bild är den bättre, riktigt fin skärpa och ljuset känns mer naturligt.

Mycket bra kamera på Nokia också, blev lite blå i tonen trots att vitbalans ställdes in.

Känns som jag missade vitbalansen här så Nokian ser bättre ut. Men båda är bra, skärpa och detaljer är snygga.

Bra ljus, fina detaljer och skärpan är helt i sin ordning.

Mjuka färger och tillräckliga detaljer för en översiktsbild. Bra ljus.

Nokian tog fram fler detaljer men tycker nästan det blev lite mycket. Men ja, riktigt bra är den i alla fall.

3 svar till “Mobiltest!

Kommentera

