Äntligen!!

Nu kan jag också joina trenden att fota orkidéer in i minsta detalj. Varför kan jag det?

Jo, för att jag har köpt ett Close-up filter till mitt 35 mm 1.8. I all sin enkelhet kan man beskriva det som att jag har skruvat på ett förstoringsglas på linsen. Ni kommer förstå i exemplet nedan. Förvisso något sämre än ett äkta Macro-objektiv, men bra mycket billigare och fortfarande riktigt bra kvalitet.

Givetvis samma avstånd som jag inte minns, men jag tror jag kom i alla fall 1 dm närmre än ordinarie närgräns för objektivet. För övrigt hittade jag filtret på denna sida, grym leveranstid, beställde i går natt och objektivet fanns med posten i dag, 3 mars.

Här: http://www.tvspelsweb.se

 

Kommentera

